Instantné hry vo Facebooku si ľudia za necelé dva roky od ich spustenia obľúbili. Facebook teraz rozširuje ich dostupnosť pre vývojárov.
Doteraz totiž bežali v oficiálnom betateste, kam Facebook pustil len ním vybraných partnerov. Tí mu k platforme dávali spätnú väzbu. Tá sa týkala najmä možností hrateľnosti, monetizácie či livestreamingu. Facebook ich zapracoval a platformu spúšťa globálne pre všetkých vývojárov.
Tí môžu svoje hry tvoriť v HTML5 a publikovať ich na News Feede či v Messengeri. Facebook pripravil dokumentáciu a hry je možné publikovať v obvyklom developerskom rozhraní.
Pribudli aj nové funkcie
V súvislosti s globálnou dostupnosťou pribudli aj niektoré potrebné funkcionality. Tie sa týkajú napríklad monetizácie – všetci developeri dostanú prístup do Ads API, kde budú môcť k svojim hrám pridať reklamy, cez ktoré môžu zarábať. S tým je spojený aj prístup do reklamnej analytiky.
Hry sa môžu vo svojom prostredí promovať aj navzájom cez nové cross-promotion funkcionality. Vylepšenia sa dočkali aj hráčske rebríčky. V budúcnosti Facebook chystá aj podporu reklamných hier pre značky, ktoré by týmto spôsobom chceli promovať svoje produkty.
Ďalšie funkcie bude Facebook pridávať na blížiacich sa vývojárskych konferenciách.